Fehér kenyér



"Nagyon sok éves munkám van ez a kenyér mögött, évekig kísérleteztem a doves farm kenyérliszttel és nem törődtem bele, hogy önmagában, ebből a lisztből nem lesz fantasztikus péksüti. A napokban megszületett a számomra tökéletes zsemle recept, ez alapján pedig ma a kenyér és ráadásnak lángost is sütöttem, ami szintén hozta az elvárt eredményt. "

Kohári Éva receptje

Ennyire tökéletes, puha, gluténmentes kenyér szinte csak a mesében létezik. Az összeállítása 5 percet vesz igénybe és garantáltan napokig puha marad.
Egyszer láttam valahol egy csodálatosan díszített kenyeret, amire a díszítést csipke terítővel készítették. Van pár terítőm, amit még nagyon sok évvel ezelőtt a nagymamám horgolt, végig fogom próbálni őket, melyiktől lesz a legszebb a minta. A terítőt rátettem a megformázott kenyér tetejére és szitáltam rá barna rizslisztet. Érdemes kipróbálni kakaós szórással is, biztos, hogy csuda klassz eredményt kapunk.

Hozzávalók:
●400 g doves farm kenyérliszt
●7 g szárított élesztő
●10 g só
●15 g por állagú útifű
●400 g langyos víz
●2 evőkanál olaj
Elkészítés:
●A por állagú útifüvet keverjük össze a langyos víz felével (200 g) és hagyjuk 2-3 percet állni.
●Az összes száraz hozzávalót keverjük össze egy tálban, adjuk hozzá a zselés útifüvet, a vizet és alaposan dagasszuk meg miközben az olajat fokozatosan adjuk hozzá.
●Olajos kézzel alaposan gyúrjuk át és formázzuk.
●Tegyük sütőpapírral bélelt kenyérsütő formába. Tetszőlegesen vágjuk be a tetejét vagy díszítsük barna rizsliszttel. A sütő aljába tegyünk 2,5 dl vizet és melegítsük fel 50 fokra. Kelesszük 60 percet a kenyeret.
●A megkelt kenyeret vegyük ki a sütőből, melegítsük fel 180 fokra (a vizet hagyjuk bent) és süssük formában 50 percet, majd vegyük ki az edényből és süssük még 15-20 percet.
Jó étvágyat hozzá!
A lisztkeverék nem tartalmaz kukoricát, így kukorica mentes diétában is fogyasztható!

Megjegyzések