Almás pite

Hozzávalók a tésztához (20 szelethez elegendő):
500 g doves farm önkelesztő liszt
100 g kristálycukor
250 g ráma margarin
1 egész „M-es” tojás
1 evőkanál 20%-os tejföl

A töltelékhez:

1,5 kg reszelt alma
3 evőkanál kristálycukor
fahéj ízlés szerint
2 evőkanál gluténmentes zsemlemorzsa a töltelék alá
1 felvert tojás a lekenéshez
dió a díszítéshez

Elkészítési idő: 80 perc

Elkészítés:
Először a tölteléket készítettem el.Kinyomkodtam a levét és egy nagy lábosban a cukorral és fahéjjal pár percet dinszteltem.
A lisztet és a cukrot összekeverjük, elmorzsoljuk a margarinnal.
A tojással és a tejföllel egynemű tésztát gyúrunk.
A tésztából lecsíptem egy maréknyit a díszítéshez, a nagyobb darabot két egyenlő részre osztottam.
Akkora sütőpapírt vágtam ki, amekkora pont belefér a tepsibe, ezen nyújtottam ki az alsó lapot, így nagyon könnyű volt átemelni a tepsibe.
Az alsó lapot megszórtam a zsemlemorzsával és elosztottam rajta az almás tölteléket.
Lisztezett felületen kinyújtottam a második lapot és óvatosan átemeltem az alma tetejére.
A tetejét lekentem felvert tojással és villával picit megszurkáltam.
A maradék tésztából csillagokat szaggattam a tetejére, lekentem tojással és mindegyik tetejére egy fél diót tettem.
170 fokon, hőlégkeveréssel 40 percet sütöttem.

Megjegyzések