Habcsókos-málnás szülinapi torta


Tejmentes és gluténmentes torta

Suhajda Anita receptje:

"Kétszer sütöttem 9 tojásos piskótát : egyszer a 6, amit ketté vágtam és a 3 tojásosat pedig egyben használtam fel


Piskóta:
Az arány: 1 tojás -2 dkg porcukor - 2,5 dkg Doves farm gm fehér kenyér lisztkeverék
Betti Puskás rá hallgattam felvertem a tojásfehérjét, a fokozatot visszább vettem, beleszórtam a porcukrot, majd később egyesével a sárgáját, legvégül a lisztet adagoltam apránként. Egy csipet szódabikarbónát tettem bele, nem kockáztattam .160 fokon megsütöttem.

Málna krém: fagyasztott málnát összeturmixoltam, adtam hozzá cukrot és zselatin, majd összerottyantottam. Jól kihűtöttem, majd a hűtőbe tettem.

Tejmentes "mascarpone"

3 dl növényi tejből (saját készítésű) , kb 20-30 ml Schlagfix vegan tejszínből (sokkal szebb, krémesebb, fényesebb! Lehet többet is hozzá tenni, de akkor csökkenteni kell a növényi tej mennyiségét!) és 1 tasak vaníliás Haas puding hozzáadásával nagyon sűrű krémet főzök. Kihűtöm kézi mixerrel, vagy folpackkal letakarom, hogy ne legyen bőrös. Majd 1 dl Meggle decor tejszínt felverek habnak és összedolgozom a kettőt és csak utólag cukrozom! Ha kis teáskanál citromlét adunk hozzá akkor elnyomja a tejszín mellékízét.
Ha esetleg elkezd bőrösödni a puding, akkor sincs veszve minden, mert olyankor egy turmix géppel vagy aprítóval egyneműre lehet dolgozni.

A színes habcsókot ez alapján készítettem, egy pici folyékony étel festékkel
https://www.receptmuhely.hu/recept/habcsok-3 "




Megjegyzések

  1. Szia. Lehet úgy csinálni, hogy a málnás krèmet a másikba keverem? A málnás összeállítást nem írtad le. Köszönöm a választ.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szerintem bele lehet keverni a másikba, de nem én írtam a receptet. A málnás krém leírása ott van:) "Málna krém: fagyasztott málnát összeturmixoltam, adtam hozzá cukrot és zselatin, majd összerottyantottam. Jól kihűtöttem, majd a hűtőbe tettem."

      Törlés
  2. Mèg 1 a habcsók receptje már nem nyitható meg. Leírnád? Dec. 16-án a kislányom szülinapját tartjuk. Arra lenne.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sajnos a link már régi, de bármelyik klasszikus habcsók recept jó hozzá.

      Törlés

Megjegyzés küldése